⏱️ خواندن این مطلب ۱۰ دقیقه زمان میبرد

تعمیرات شکستگی مبل، کاری آسان یا سخت؟

خانه با اسبابی مثل میز و صندلی هم پر و پیمان نشان می دهد و هم زیباتر. اینکه چه مبلی، با چه مشخصاتی، با چه هزینه ای می خواهیم، نسبت به سلیقه و درآمد افراد، تفاوت دارد. اما نکته مشترک در همه سرویس های مبلمان، استفاده از چوب در قسمت های مختلف؛ آنهاست.

 

مبلی که به سر و صدا افتاده و یا دچار شل شدگی پایه و ترک خوردگی قسمت های چوبی، شده است را نباید فورا بلااستفاده تلقی کرد. چون با تعمیر مبل شکسته، میتوان دوباره آن را به چرخه استفاده بازگرداند.

البته تعمیرات شکستگی مبل، برای کسی که تا حدودی با نجاری و استفاده از ابزار نجاری آشنا باشد، ممکن است راحت باشد اما باز هم تأکید داریم که که این کار نیاز به حوصله و دقت و ظریف کاری و البته تجهیزات مخصوص هم دارد.

حجم آسیبی که نیاز به تعمیر داشته باشد هم در این میان نکته مهمی است. گاهی تعمیر شکستگی چوب مبل، کم و ناچیز است و یا در قسمت های داخلی این آسیب وجود ندارد، و به همین دلیل با کمی دقت شاید بتوان این کار را خودمان انجام بدهیم.

اما اگر آسیب و شکستگی وسیع باشد، حتما باید به کارگاه تعمیرات شکستگی مبل، تحویل داده شود که هم تجهیزات بهتری در اختیار دارند و هم تخصص کار را دارند.

نحوه تعمیر شکستگی مبل

نحوه تعمیرات شکستگی مبل:

ترمیم مبل شکسته بستگی به نوع آسیب و محل صدمه، و وسعت آن دارد. مثلا لق شدن پایه های مبل یکی از این آسیب های رایج است که به دلیل کشیدن مبل ها بر روی زمین و یا قرار دادن اجسام سنگین و یا بازی کردن های مداوم کودک بر روی مبل، بوجود می آید.

این لقی پایه را می توان به چسب چوب محکم کرد و یا از روش های دیگری مثل میله نگهدارنده که با پیچ به پایه متصل می شوند یا با استفاده از سوپاپ ها و بلاک ها، می توان این لقی و یا جداشدگی را تعمیر کرد.

توجه داشته باشید که با تعمیر یک قسمت احیانا به قسمت های دیگر،صدمه نزنید و اگر احتمال این اتفاق را می دهید بهتر است کار به مجموعه هایی که خدمات تعمیرات شکستگی مبل را انجام می دهند، بسپارید.

گاهی ممکن است لبه میز یا گوشه های مبل بر اثر تصادف با جایی، دچار پریدگی شود. اگر این پریدگی مختصر و کوچک باشد، می توانید با چسب چوب قسمت پریده شده را به مبل وصل کرد، مدتی آن را نگه داشت و منتظر ماند تا چسب خشک شود. اما اگر شدت آسیب زیاد باشد که کار را باید به دست کاردان بسپارید. معمولا شکستگی دسته مبل به طور کلی را حتما به کارگاه باید سپرد.

اگر تاج و قسمت هایی که دارای تزئینات است دچار شکستگی ، شود برای انجام منبت کاری و سمباده کشی و انجام ظریف کاری، باید به تعمیرات شکستگی مبل، مراجعه کنید.
روکش چوبی مبل ها بعد از مدتی ممکن است تغییر حالت داده، باد کند.

برای این کار با حوصله باید از طریق کاردک یا هر چیز نازک ، چسب چوب را به آرامی زیر روکش، تزریق کرده، روکش را روی آن قرار داده و برای مدتی محکم فشار داد تا چسب خشک شود و روکش سر جای خود بچسبد.

اگر چوب مبل خراش دیده باشد باید آن قسمت را رنگ کرد. ولی نکته ایی که باید توجه کنید این است که رنگ انتخابی دقیقا همان رنگ مبل خودتان باشد در غیر اینصورت قسمت ترمیم شده مشخص خواهد بود. با سمباده کشی تا حدودی می توانید میزان خراشیدگی را از نظر ظاهری، کمتر کنید.

به طور کلی چون تعمیرات شکستگی مبل، کار حساسی است و نیاز به دقت بالا دارد، بهتر است این کار به استادکاران این حرفه انجام شود و شما نه خود را دچار زحمت و استرس کنید و نه نگران از نتیجه کار باشید!

تعمیر شکستگی چوب مبل در شرکت خانه شیک چگونه است؟

مجموعه خانه شیک علاوه بر رویه کوبی و تغییرات کلی در مبل ها اعم از تعویض رویه مبل و فوم ها و رنگ کاری و…. به انجام خدمات تعمیرات مبل هم می پردازد. به منظور دادن سفارش کار، می توانید با شرکت تماس حاصل نمایید و شرکت متخصص مربوطه را در سریعترین زمان ممکن، را به منزل یا هر جایی که مدنظر شماست، اعزام می کند.

با حضور کارشناس و بررسی ها از نزدیک، اگر شکستگی محدود و جزئی باشد که بدون جا به جایی و در حضور خود شما تعمیرات انجام می گیرد. در غیر اینصورت با حمل و نقل رایگان، مبل آسیب دیده به کارگاه منتقل خواهد شد تا با تجهیزات بهتری بتوان کار تعمیر را انجام داد.

تعمیرات شکستگی مبل

چگونگی تعمیرات شکستگی تاج مبل:

در مبل هایی از نوع کلاسیک و یا استیل و سلطنتی، تاج مبل یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین قسمت های مبل در انتقال زیبایی است. معمولا بر روی تاج ها هم انواع کنده کاری و منبت کاری ها صورت می گیرد. اگر به هر دلیلی چوب تاج مبل، دچار پریدگی جزئی و یا حتی شکستگی زیادی شد، نگران نشوید. میتوان با مهارت تاج را تعمیر کرد.

اگر این آسیب جزئی باشد که در منزل این کار انجام می گیرد و در غیر اینصورت به کارگاه منتقل خواهد شد.

اگر می خواهید تعمیر تاج مبل خود را خودتان انجام دهید، حتما در نظر داشته باشید که قسمت تاج مبل، ظریف تر و نازک کاری شده تر از قسمت های دیگر است. پس مراقب باشید که با اندک فشار و یا ضربه، ممکن است شکستگی گسترش پیدا کند و عمیق تر شود.

توصیه خانه شیک به شما؛ استفاده از تجربه متخصصان این فن می باشد. هم زودتر به نتیجه خود خواهید رسید و هم به دلیل عدم آشنای کافی با این کار، متحمل هزینه های بالاتری هم نخواهید شد.

تعمیر پایه مبل شکسته:

تعمیرات شکستگی مبل، همه اجزای یک مبل را شامل می شود اما بیشترین آسیب معمولا بر پایه های مبل اتفاق می افتد. چون تمام وزن و سنگینی افرادی که روی مبل می نشینند بر روی پایه ها تحمیل می شود، و هم در هنگام جا به جایی های داخل خانه و یا هنگام اسباب کشی ها، مبل را از طریق پایه ها بلند می کنند و یا بر روی زمین می کشند.

به همین دلیل تعمیر پایه های مبل ها رواج زیادی دارد. ممکن است یا پایه ها به طور کامل کنده شوند، یا لق شوند یا از قسمت های میانی، دچار ترک خوردگی و شکستگی شوند.

در همه این موارد، با کمک چسب چوب و ابزار مخصوص دیگر نجاری، امکان اتصال پایه به مبل بوده و لق شدگی مبل هم از بین خواهد رفت. در این میان، نحوه اتصال است که باید به درستی انجام شود و مورد بعدی، در دسترس بودن ابزار و تجهیزات مورد استفاده است که معمولا در خانه ها پیدا نمی شود و نیاز به خریداری به طور جداگانه دارد.

بهترین روش سپردن تعمیر مبل پایه شکسته، به کارگاه های نجاری مبل است.

تعمیر دسته های شکسته مبل:

مبل ها با توجه به طراحی و نحوه کاربردشان، ممکن است با دسته یا بدون دسته تولید شوند.معمولا مدل های مبل کلاسیک و استیل، دسته های چوبی دارند و انواع مبلمان های راحتی و یا چستر دسته های از جنس خود مبل و با پوشش پارچه ای را دارند.

در هر کدام از این نوع مبلمان، ممکن است دسته ها دچار آسیب شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. اگر دسته ها چوبی باشند، امکان دارد بلایی که بر پایه های مبل می آید بر روی دسته ها هم بیاید.

دچار پریدگی ، ترک خوردگی و یا در مواقعی کنده شدن قسمتی از چوب دسته هم باشیم. در مورد مبل هایی با دسته پارچه ای هم چون چهارچوب زیرین این گونه دسته ها هم از چوب می باشد، ممکن است دچار شکستگی از داخل شده و از بیرون حالت، فرورفتگی پیدا کنند.

در همه این موارد بهترین کار این است که یک استادکار ماهر، آسیب را دیده و اقدام به تعمیر کردن مبل نماید.

تعمیر پریدگی چوب مبل:

اگر پریدگی چوب مبل جزئی و محدود باشد با رنگ کردن و لکه گیری می توان اقدام به مرمت آن کرد. با استفاده از براق کننده ها و موم و مواد مخصوص دیگر هم می توان پریدگی و خط و خش جزئی مبل را از بین برد. برای برطرف کردن خش، باید از سنباده استفاده کنید. یعنی با سنباده سطح خش دار را صیقلی کرده و با مواد براق کننده ترمیم نهایی کرد.

ترمیم ترک چوب مبل:

یکی از انواع تعمیرات، که در حوزه تعمیرات شکستگی مبل، قرار داده می شود تعمیر ترک خردگی چوب مبل است. معمولا به دلیل پوسیدگی چوب و یا افتادن از جایی و یا ضربه پذیری، مبل ممکن است دچار ترک شود.

برای از بین بردن ترک از ماژیک چوب، و لاک معمولی ناخن با خاصیت ثابت شدگی زیاد، می توانید استفاده کنید. بهترین کار، جلوگیری از پوسیدگی و ترک خوردگی مبل است.
در قسمت پایانی شما را به گذاشتن تجربیات خود در زمینه تعمیرات مبل در خانه، دعوت می کنیم.

 

به این مقاله چند ستاره می‌دین؟
[ ۵ رای - مجموع امتیاز: ۳.۸ ]
نوشتهٔ پیشین
راهنمای جامع نجاری در تعمیرات مبل
نوشتهٔ بعدی
تعمیر شکستگی تاج مبل + هزینه و راهکار مناسب

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

WeCreativez WhatsApp Support
لطفا سوالات خود را درباره تعمیر مبل از ما بپرسید؟
من در واتساپ آنلاین هستم👋