رویه کوبی مبل چیست و در دکوراسیون چه نقشی دارد؟

برای ترتیب یک دکوراسیون زیبا در مبلمان منزل، بهتر است با پروسه رویه کوبی مبل چیست آشنا شوید. این تزیین برای ترتیب یک دکوراسیون زیبا مورد توجه می باشد. این شیوه تزیین ابتدا برای خانه های لوکس و گران قیمت استفاده می شد اما اکنون به عنوان یکی از شیوه های ترتیب دکوراسیون مورد توجه قرار می گیرد. مبلمان های امروزی با طراحی خاصی و رویه های مختلف معرفی می شوند. رویه کوبی مبل در واقع یکی از زیر مجموعه های تعمیرات مبل محسوب میشود

رویه کوبی مبل چیست
نمونه کار رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل روشی مطمئن برای نو کردن مبلمان قدیمی شما میباشد.

نحوه رویه کوبی مبل

نمونه کار ویدئویی خارجی

قبل و بعد از تعمیرات رویه کوبی مبل

دکمه اسکرول را با کلیک و لمس به چپ و راست هدایت کنید

روکوبی مبلروکوبی

برای مشاوره و درخواست تعمیرات با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

واحد فروش: ۶۷۵۳ ۲۰۰ ۰۹۱۰

سه نکته طلایی در رویه کوبی مبل

برای سفارش رویه کوبی مبل به این سه نکته توجه لازم کنید:

  • جنس رویه مبل(جنس رویه باید مقاوم باشد)
  • هزینه اجرت کار(بستگی به کیفیت تعمیر کار دارد)
  • ضمانت کار(جنس خوب همیشه ضمانت دارد)
نکات مهم رویه کوبی مبل
رویه کوبی مبل یعنی چه؟

رویه کوبی مبل چیست؟

برای اینکه بدانیم منظور از رویه کوبی مبل چیست، باید با روکش مبل آشنا شویم. اگر چه رویه کوبی مبل برای دکوراسیون های سلطنتی و مجلل بیشتر توصیه می شود اما این رویه ها صرفاً برای تزیین منزل استفاده نمی شوند. در واقع این روکش ها باعث راحتی افراد در نشست و برخاست بر روی مبل می گردند.

رویه کوبی تأثیر زیادی در زیبایی مبلمان دارد و به همین دلیل، باید توسط فردی ماهر و کارآزموده انجام ‌‌شود. یک رویه‌کوب ماهر باید بتواند پارچه رومبلی را با ظرافت و بدون عیب و نقص، طوری روی مبل بکشد که طرح پارچه، راه‌ها و یا گل‌های پارچه نمای زیبایی بر روی کار پیدا کنند.

رویه کوبی مبل یعنی چه و چه کاربردی دارد؟

رویه ها به منزله تهیه روکش جدید برای مبلمان منزل استفاده می شوند. این روکش با اهداف مختلفی مورد توجه قرار می گیرد. گاهی ممکن است مبلمان شما از نظر وضعیت ظاهری بسیار کثیف و کهنه به نظر برسد. در این حالت با بهره مندی از روکش می توان مبل ها را جدید کرد. همچنین از این رویه برای تمیز ماندن و جلوگیری از پارگی مبل استفاده می شود.
با بهره مندی از این رویه ها می توان امکان استفاده از طرح های متنوع تری را فراهم نمود. این تنوع در روکش ها به مراتب از تنوع در مبلمان ها بیشتر است. روکش های تزیینی مبلمان در صورت کثیف شدن یا پاره شدن قابل تعویض هستند.

ضمن اینکه با این روکش ها می توان مبلمان را از حالت تکراری و یکنواخت خارج کرد. این کار با بهره مندی از روکش های مبلمان بسیار فراهم خواهد شد.
جنس رویه از مواردی است که در انتخاب آن وسواس زیادی به خرج داده می شود. دوام و استحکام این رویه از پارامترهای مهم جنس رویه می باشد.

کاربرد رویه کوبی مبل
انواع رویه کوبی مبل

انواع رویه کوبی مبل چیست؟

برای تهیه این رویه کوب از مواد اولیه و خام در دسترس استفاده می شود. این مواد بر حسب دیزاین مورد نظر بر روی مبل اعمال می گردد. کلیه این امور برای قابل استفاده شدن مبل مورد استفاده قرار می گیرد. رویه کوبی در این نوع روش بسیار ساده می باشد. چون این رویه کوبی مبل با مواد خام و تازه انجام می شود.
نوع دیگر رویه کوبی بر روی مبل های قدیمی و فرسوده انجام می شود. برای رویه کوبی در این مبل ها، ابتدا محتویات درون مبل بیرون کشیده می شود. در این صورت تعمیرات لازم برای کلاف مبل مد نظر قرار می گیرد. در این مرحله فنربندی مبل یا پر کردن محتویات مبل انجام می شود. پس از اجرای تعمیرات، رویه مورد نظر بر روی مبل استفاده می شود.

قبل از اینکه از پروسه رویه کوبی مبل چیست بهره مند شویم، باید از سالم بودن کلاف اصلی مبل اطمینان داشته باشیم. کیفیت یک مبل با کلاف آن مشخص خواهد شد و تاثیر مهمی در پروسه رویه کوبی مبل چیست دارد.

رویه کوبی در انواع مدل مبل کاربرد دارد برای مثال رویه کوبی مبل راحتی ، رویه کوبی مبل ال و… که میتوانید مطالب مرتبط را در این باره در سایت مطالعه کنید

رویه کوبی مبل یا خرید مجدد مبل مسئله این است!

حال باید بدانیم رویه کوبی مبل چیست و از نظر اقتصادی چگونه است؟ رویه کوبی مبل یک روش مقرون به صرفه و اقتصادی به جای خرید مبلمان می باشد. در واقع زمانی که شما از همان ابتدا از رویه کوبی برای مبل بهره مند شوید، دیگر مبلمان خود را به شکل با کیفیت و تمیز نگه داری خواهید کرد. ضمن اینکه در صورت تکراری شدن رویه مبل از روکش های دیگری با تنوع طرح استفاده خواهید کرد. بنابراین تا مدت ها از خرید مبلمان مجدد معاف خواهید شد.

رویه کوبی مبل چگونه است

رویه کوبی مبل چگونه است؟

پس از این که متوجه شدید رویه کوبی مبل چیست، حالا باید با نحوه انجام آن آشنا شویم. برای نوسازی و تعمیرات مبلمان مورد استفاده می باشد. زمانی که پارچه رویه مبل آسیب می بیند، از این روش بهره مند می شوند. برای شروع کار ابتدا پارچه روی مبل باز می شود. در ادامه پارچه به طور کامل خارج خواهد شد.
حالا باید کیفیت اسفنج مبل مورد بازبینی قرار بگیرد. در این مرحله کلیه تعمیرات نظیر جاانداختن تسمه ها، تعویض اسفنج یا فنرکشی انجام می شود. اگر مبلمان از نظر اسکلت چوبی و اسفنج سالم است، رویه کوبی مبل بسیار منطقی و مقرون به صرفه خواهد بود.

انتخاب نوع پارچه رویه کوبی مبل

پارچه هایی که برای رویه مبل مورد استفاده قرار می گیرند، در ۲ نوع طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. نمونه طبیعی این الیاف از گیاهان تولید شده اند.
این رویه با طول عمر زیاد شناخته می شود و درخشندگی لازم را نیز دارد. این الیاف از نظر درجه تقسیم بندی می شوند. هر چه درجه این الیاف نخی بالاتر باشد، عمر رویه بیشتر است و دیرتر کدر و تیره خواهد شد. پارچه های نخی از استحکام لازم برخوردار هستند اما به راحتی چروک می شوند.
کتان ها در واقع همان پارچه نخی و طبیعی هستند که به عنوان رویه کوبی نیز استفاده می شوند. این پارچه در مقابل نور تیره نخواهد شد. از دوام بسیار مناسبی برخوردار می باشد و در برابر حشرات مقاوم است.
ابریشم از پارچه های مقاوم و لطیف بوده و در رویه کوبی مبل کاربرد دارد. برای شست و شوی ابریشم باید از مواد شوینده با درجه ملایم بهره مند شد.
پشم ها نیز برای تولید روکش های مبل مورد استفاده می باشند. این پشم برای تولید بافت سخت و یک دست بر روی مبلمان اهمیت دارد.
پارچه های مصنوعی همچون اکریلیک، ساتن، نایلون، پلی استر، اولفین و … در رویه کوبی مبل استفاده می شوند.

عوامل موثر بر قیمت رویه کوبی مبل چیست؟

برای اینکه تخمین درستی از هزینه رویه کوبی داشته باشیم، باید بدانیم عوامل موثر بر قیمت رویه کوبی مبل چیست. انواع پارچه و چرم از گزینه های عالی برای روکش مبل هستند. هرچه دوام و کیفیت این رویه ها بیشتر باشد، هزینه بهره مندی از آن ها نیز بیشتر خواهد بود. پارچه های ساتن، پارچه های نخی درجه یک، ابریشم، چرم های خالص و … از رویه های گران قیمت می باشند.
از رویه کوبی برای سایر صندلی ها و مبلمان استفاده می شود.

برای استعلام از هزینه رویه کوبی مبل میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نمونه کار رویه کوبی مبل

در این نمونه کار، کلیه بخش داخلی مبلمان پر و تعمیر می شود. این پر شدن با اطمینان از سلامت کلاف انجام می گیرد. روکش اصلی مبلمان نیز تعویض خواهد شد.

تعمیرات مبل
نوشتهٔ پیشین
رویه کوبی مبل (بررسی جامع)
نوشتهٔ بعدی
رویه کوبی مبل راحتی

پست های مرتبط

به این مقاله چند ستاره می‌دین؟
[ ۸ رای - مجموع امتیاز: ۴.۸ ]

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

WeCreativez WhatsApp Support
لطفا سوالات خود را درباره تعمیر مبل از ما بپرسید؟
من در واتساپ آنلاین هستم👋