⏱️ خواندن این مطلب ۱۰ دقیقه زمان میبرد

تعمیر فوم مبل، تعویض اسفنج و فوم مبل:

یکی از قسمت های مهم و اساسی در ساختمان هر مبلی، فوم آن است. فوم ها در قسمت نشیمن، استفاده صددرصدی دارند و در انواع مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا یکی از مواردی که منجر به تعمیرات مبل می شود؛ تعمیر فوم مبل می باشد. به این ترتیب که به دلیل استفاده ناصحیح و یا حتی طولانی مدت، فوم قسمت نشیمن مبل دچار فرورفتگی و شل شدگی شده و دیگر آن سفتی و محکمی و آن نرمی را نخواهند داشت و در هنگام نشستن حس بدی به انسان منتقل می کند.

در اکثر مواقع، در هنگام تعمیرات مبل به دلیل از کار افتادگی و مستهلک شدن فوم، راهی به جز تعویض فوم مبل باقی نخواهد ماند. در کنار تعمیر و تعویض فوم مبل معمولا باید هزینه نجاری مبل را هم در نظر داشت و بدانیم که تعمیر نشیمن مبل با اقدامات نجاری هم همراه است و این هزینه ها در انتها محاسبه خواهد شد.

قبل از اینکه به چگونگی تعمیر فوم مبل بپردازیم بهتر است بدانیم که فوم مبل ها دو دسته هستند. فوم گرم و فوم سرد. در واقع فوم ها ترکیبات پلی استری هستند و در کوره ها ساخته شده و به صورت های مختلف تولید می شوند و به نام های کلی فوم سرد و فوم گرم شناخته می شوند و هسته اصلی یک مبل محسوب می شوند.

فوم های سرد در هنگام تولیدشان از دمای کمتر و غیر مستقیم استفاده می شود و به همین دلیل شکل گیری مولکولی این فوم ها بهتر بوده و مقاومت و خاصیت ارتجاعی بهتری داشته و از فوم گرم پرکاربردتر است. اما فوم گرم دقیقا برعکس فوم سرد می باشد.

تعمیر فوم مبل

مراحل تعمیر فوم مبل در خانه:

تعمیر فوم مبل به طور کلی کاری دقیق و حرفه ایی می باشد. اگر بخواهید به تعمیر فوم مبل درخانه توسط خودتان بپردازید باید بدانید که احتیاج به ابزار و تجهیزاتی نیز دارید که باید آنها را تهیه کنید. اگر بخواهیم به طور کلی روند تعمیر فوم مبل یا به عبارت درست تر تعویض فوم مبل را برای شما بازگو کنیم باید بدانید که پارچه برای رویه مبل، پارچه ارزان قیمت تر برای روکش فوم ها ، منگه کوب، انبر، چکش، فوم مناسب در ابعاد نشیمن مبل، قیچی ، نوار اندازه گیری و… نیاز دارید.

باید قبل از شروع به هر کاری بدانید که دقیقا چه قسمت های از مبل دچار مشکل هستند. اگر مسئله به فوم مبل برمی گردد باید بدانید که فوم نشیمن فقط مشکل دارد و یا فوم دسته ها، پشتی ، کوسن ها هم دچار مشکل اند؟ البته خرابی و تعمیر قسمت های دیگر مثل زیر مبل، قسمت های چوبی و کلاف مبل را هم فراموش نکنید. زیرا اگر فوم را تعمیر و تعویض کنید ولی مثلا کلاف مشکل داشته باشد، تمام زحمات شما بی فایده خواهد بود.

برای تعمیر فوم مبل، باید همه قسمت های قدیمی مبل را از هم جدا کنید. رویه مبل، فوم ها. سپس فوم جدید را با توجه به اندازه مبل خود، به قسمت مورد نظر بچسبانید. اگر در هنگام این عملیات به خوبی از چسب استفاده نکنید و فوم در جای خود به درستی ثابت نشود، هنگام نشستن بر روی مبل احساس خوشایندی نخواهید داشت. بهتر است تعمیرمبل با فوم سرد صورت بگیرد. چون خواص بهتری این فوم دارد. بعد از ثابت شدن فوم بر روی نشیمن و یا دسته ها، با پارچه ایی ارزان قیمت تر می توانید یک لایه ابتدایی روی فوم ها ایجاد کنید و بعد از آن هم نوبت به رویه اصلی مبل با پارچه مورد نظر شما خواهد رسید.

اگر به خوبی این مطالب را خوانده باشید، حتما شما هم به این نتیجه خواهید رسید که تعمیر فوم مبل در منزل، کار ساده ایی نیست و بهتر است این کار را بدون دغدغه به افرادی که متخصص این کار هستند و تجهیزات و لوازم کافی را در ارتباط با این حرفه دارند، بسپرید.

تعویض اسفنج مبل

راهنمای انتخاب فوم مبل با توجه به نوع مبل:

برای تعمیر فوم مبل، آن فومی که باید جایگزین فوم قدیمی شود باید با توجه به نوع مبل و کارکرد آن انتخاب شود.
به طور کلی برای انواع مبلمان می توانید از فوم ها و یا اسفنج ها استفاده کنید. اما برای مبل راحتی و استیل از فوم های ویژه که ترکیبی از فوم گرم و سرد می باشد استفاده می کنند.

فوم های پشمی که ساخته شده از پشم هستند، اصلا برای مبلمان مناسب نیستند. فوم نمدی هم که از پنبه و پشم و پلی استر هستند برای کوسن و بالشتک ها مناسبند. اما فوم های پنبه ایی برای مبلمان استفاده خوبی دارند. بهترین ترکیبات فوم صنعتی است و در این میان فوم سرد کارایی بالاتری دارند.

تعویض فوم مبل استیل

تعویض فوم مبل استیل:

مبل استیل به دلیل قیمت بالایی که دارد با کوچکترین مشکلی نمی تواند از رده خارج شود! البته طراحی و تولید مبلمان استیل به گونه ایی است که اغلب از مقاومت و ماندگاری بالایی در همه اجزای تشکیل دهنده مبل، استفاده شده است اما به هر روی، ممکن است به مرور زمان یا براثر اتفاق و جابه جایی ، این مبل های محکم هم دچار نقص و آسیب شوند.

اگر فوم یک مبل استیل دچار خرابی شود باید آن را تعویض کرد. تعمیر فوم مبل به معنی این است که فوم قبلی خارج گردد و فوم جدیدی جایگزین آن شود. این فرایند در یک دست مبلمان استیل از ظرافت بیشتری باید برخوردار باشد.

در مجموعه خانه شیک تشخیص و عملیات تعمیر فوم مبل با سرعت و دقت کافی انجام شده و در صورت نبود مشکلی دیگر در مبلمان شما، این فرایند در محل موردنظر شما و در حضور خود شما هم انجام شدنی است.

برای تعویض فوم مبل در هر مبلی مثل مبل استیل، ابتدا با توجه به ابعاد مبل، فوم موردنظر قالب گیری و برش داده می شود. این مرحله خیلی باید با دقت و ظرافت انجام شود که نتیجه کار، دلخواه و راضی کننده باشد. برای استفاده بیشتر و طول عمر بالاتر، باید از فوم یا اسفنج های با کیفیت استفاده شود که در مجموعه خانه شیک این انتخاب با وسواس و حساسیت بالایی انجام می شود.

کارگاه و متخصص مربوطه شما را برای انتخاب نوع فوم همراهی می کند و نکاتی را راجع به خصوصیات انواع فوم ها به شما یادآوری خواهد کرد اما در نهایت این شما هستید که با توجه به هزینه ها، انتخاب نهایی را خواهید داشت.
همانطور که در قسمت های قبلی هم عنوان کردیم، فوم سرد یکی از بهترین گزینه ها برای کاربرد در انواع مبل از جمله مبل استیل می باشد که البته کمی گرانتر از بقیه فوم ها و اسفنج ها هم هست.

تعویض فوم مبل استیل

تعویض فوم مبل راحتی:

مبل راحتی امروزه کاربرد زیادی تقریبا در همه خانه ها پیدا کرده اند و به دلیل سبکی و راحتی خوبی که دارند استفاده های چند منظوره از آنها صورت می گیرد و گاهی مثل یک تختخواب هم عمل کرده و اهالی منزل روی آن استراحت هم میکنند. اگر در خانه کودک هم داشته باشید که مزید بر علت شده و ازشکل افتاده فوم مبل را سریعتر هم می کند!

فوم مبل راحتی را می توان مثل بقیه انواع مبلمان از نوع فوم سرد انتخاب کرد. البته برخی اسفنج های سنگین هم هستند که می توانند برای کارگذاری در قسمت نشیمن مبل راحتی به کار روند و همان کار فوم سرد را بکنند. معمولا به این اسفنج های ضخیم، اسفنج ۳۵ کیلویی هم گفته می شود.

اسفنج ها در حقیقت همان ابرها هستند که در ضخامت و چگالی بیشتر؛ و متراکم تر ساخته می شوند.
تعمیر فوم مبل راحتی یا بهتر بگوییم همان تعویض فوم مبل راحتی هم مانند مبلمان استیل می باشد و فرایند این عملیات در هر نوع مبلی، یکسان می باشد.

هزینه تعویض اسفنج و فوم مبل چگونه است؟

اگر مبل شما احتیاج به تعمیر فوم داشته باشد، و بخواهید به تعویض فوم یا اسفنج، بپردازید، هزینه هایی که باید مد نظر داشته باشید به عوامل مختلفی بستگی دارد.
از جمله نوع فومی که قرار است در مبل شما استفاده شود و قیمت آن یا اسفنج کاربردی ، همچنین ممکن است مبل شما در کنار تعمیر فوم مبل؛ نیاز به تعمیرات جزئی و یا کلی تر داشته باشد و هزینه این تعمیرات هم اضافه خواهد شد، میزان دستمزد استادکار و جا به جایی مبلمان هم به این هزینه ها اضافه خواهد شد.

البته در مجموعه خانه شیک، در درجه اول سعی می شود که اگر قرار است تعمیر فوم مبل اتفاق بیفتد، در محل این پروسه صورت بگیرد. اگر شرایط مبل و یا محیط، مهیا نبود با جا به جایی کاملا رایگان؛ مبلمان شما را به کارگاه منتقل کرده و بعد از تعمیرات هم به منزل بازگردانده شود.

امیدواریم که شما را در تصمیم گیری راجع به واگذاری مبلمان خود برای هرگونه تعمیرات اعم از تعویض و تعمیر فوم مبل، یاری کرده باشیم و مبلمان شما به بهترین نحو؛ شبیه به روز اول خود شود.

به این مقاله چند ستاره می‌دین؟
[ ۱۱ رای - مجموع امتیاز: ۳.۵ ]
نوشتهٔ پیشین
تعمیر دسته مبل
نوشتهٔ بعدی
تعمیرات مبل ارزان

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

WeCreativez WhatsApp Support
لطفا سوالات خود را درباره تعمیر مبل از ما بپرسید؟
من در واتساپ آنلاین هستم👋