⏱️ خواندن این مطلب ۶ دقیقه زمان میبرد

چگونگی تعمیر پایه مبل:

مبل ها به هر دلیلی ممکن است دچار آسیب و مشکل شوند. میزان خسارت و آسیب به مبل ها به نوع متریال به کار رفته در آنها و مقاومت آنها در برابر اتفاقات و همچنین نوع استفاده و احتیاط های ما در هنگام نگهداری و کاربری از مبل و میزان ظرافت و مدل و طراحی مبلمان وابسته است.

خانه شیک انواع تعمیرات شکستگی مبل را در تمام نقاط مختلف تهران و کرج؛ بر عهده گرفته و با کیفیتی مانند روز اول، مبل شما را تعمیر و به شما تحویل خواهد داد.
از قسمت های مختلف مبل ها که احتمال صدمه و آسیب در آنها بیشتر از قسمت های دیگر است، می توانیم به پایه ها ودسته ها ی مبل ها اشاره کنیم. به همین ترتیب نیز تعمیر پایه مبل و همچنین تعمیر دسته مبل، از مواردی هستند که بیشترین حجم سفارشات تعمیری را شامل می شوند.

برای اینکه در مورد تعمیر پایه مبل اطلاعات بهتری بتوانید کسب کنید حتما این مقاله را با ما همراهی کنید.
تعمیر پایه مبل، اگر زیاد شرایط بغرنجی نداشته باشد، و از طرفی شما هم آموزش کافی را از قبل دیده باشید و به قولی کار بلد باشید و لوازم مخصوص تعمیرات و نجاری مبل را هم داشته باشید، میتوانید خودتان این کار را در خانه انجام دهید و مشکلات جزئی را بتوانید حل و فصل کنید. اما اگر شرایط طور دیگری بود که شکستگی عمیق و شما هم تا به حال تجربه این کار را نداشتید، بهترین کار این است که کار را به کاردان بسپارید و از کارگاه های تعمیرات مبل کمک بخواهید.

تعمیر پایه مبل شکسته

تعویض پایه مبل:

اگر مبل وزن سنگینی را تحمل کند و یا غیر اصولی جا به جا شود، حتما دچار مشکل در پایه ها خواهد شد. ممکن است دچار ترک خوردگی و یا در شرایط بحرانی حتی دچار شکستگی شوند و در شرایط خفیف تر ممکن است پایه مبل لق شود. حال با این وجود چاره کار چیست؟

اگر شکستگی پایه انقدر عمیق و شدید نباشد، می توانید با کمک چسب چوب، تکه شکسته شده را چسباند و مدتی هم وزنه سنگینی روی مبل گذاشت تا فرایند چسبیدن، بهتر صورت بگیرد. البته اگر شکستگی خیلی زیاد باشد، شاید نیاز به تعویض پایه مبل را حتی داشته باشید. به این ترتیب که پایه مبل را دوباره از نو ساخت و به مبل، دوباره متصل کرد. البته این کار مستلزم این است که چوب و رنگ جدید، کاملا با بقیه اجزای مبل هماهنگی داشته باشد.

تعویض پایه مبل هایی که پیچی هستند، کار راحتی است. می توانید از پایه های مبل آماده در بازار استفاده کنید و با پیچاندن پیچ ها، آن را به مبل متصل کنید. برای خریدی خوب، پایه مبل قدیمی را با خود به فروشگاه ببرید تا پایه ایی کاملا منطبق بر شکل و رنگ آن را پیدا کنید.
اما در ارتباط با مبل های که به صورت پیوسته، در مبل به کار رفته اند، کار تخصصی است و باید در کارگاه های مخصوص انجام شود.

تعویض پایه مبل

تعمیر پایه مبل در منزل:

همانطور که در قسمت قبل هم توضیح داده شد، گاهی صدمه ها و آسیب های جزئی را می توان در خانه هم تعمیر کرد. برای پایه هایی که در بعضی از قسمت ها مانند درزها، در حال باز شدن هستند با کمک سرنگ یا قطره چکان این درزها را با چسب چوب، پر کنید و مبل را برعکس کنید تا به خوبی این درزها، بسته شوند.

در مورد تعمیر پایه مبل که لق شده است، می توانیم از میله های نگهدارنده استفاده کنیم. اگر از ۴ میله نگهدارنده در اطراف پایه مبل استفاده کنیم، دیگر مبل لق نمی خورد و در جای خود محکم خواهد شد.

همچنین برای باز نشدن درزهای اتصال پایه مبل می توان از گیره هایی به نام بلاک استفاده کرد و آنها را از پشت مبلمان به پایه وصل کرد تا دیده نشوند و کار تمیز از آب در بیاید.
به طور کلی پیچ ها،براکت ها برای اتصال پایه و جلوگیری از شل شدن آنها، به کارمی روند و انواع آنها در بازار به فروش می رسد.

چگونه پایه شکسته مبل را درست کنیم؟

شکستگی های جزئی را با چسب چوب می توان تا حدودی تعمیر کرد اما شکستگی عمیق و زیاد به دلیل اینکه ممکن است حتی بعد از استفاده چسب چوب، دوباره شکسته شوند، بهتر است برای تعمیرات اساسی به کارگاه های تعمیر پایه مبل سپرده شود.

هزینه تعمیر پایه مبل چگونه است؟

هزینه تعمیر پایه مبل، به اینکه چه مقدار پایه دچار آسیب شده است، بستگی دارد. البته گاهی با تعمیر ممکن است همه چیز مثل روز اول نشود و احتیاج به تعویض پایه مبل باشد که آن هم براساس نوع و جنس پایه جدید، هزینه جدایی را می تواند ایجاد کند.
شما می توانید با خیال راحت اگر نتوانستید در منزل اقدام به تعمیر پایه مبل خود بکنید، مجموعه خانه شیک با کیفیت خیلی خوب با به کار گیری بهترین نجاران و متخصصان، این کار را برای شما به انجام خواهد رساند.
برای آگاهی از چگونگی انجام خدمات تعمیر پایه مبل، ویدئو زیر را ملاحظه بفرمایید.

به این مقاله چند ستاره می‌دین؟
[ ۱۳ رای - مجموع امتیاز: ۳.۲ ]
نوشتهٔ پیشین
تعمیر شکستگی تاج مبل + هزینه و راهکار مناسب
نوشتهٔ بعدی
تعمیر دسته مبل

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

WeCreativez WhatsApp Support
لطفا سوالات خود را درباره تعمیر مبل از ما بپرسید؟
من در واتساپ آنلاین هستم👋