⏱️ خواندن این مطلب ۷ دقیقه زمان میبرد

تعمیر مبل یا خرید مبل؟ کدام عقلانی تر است؟

مبلمان ها، هم خانه ها را زیباتر می کنند و جلوه بیشتری به آنها خواهند داد و هم از خلوتی بیش از حد خانه و یا محل کار هم، جلوگیری میکند. علاوه بر اینها، جنبه کاربردی خوبی داشته و نمی گذارند نشست و برخاست زیاد بر روی زمین، مشکلات مفصلی برای ما بوجود آورد.

تا وقتی که شرایط اقتصادی اجازه بدهد، می توانیم هر از چند سالی به فکر تعویض سرویس های مبلمان مان بیفتیم ولی با توجه به شرایط اقتصادی که کم و بیش همه خانواده ها و اقشار مختلف جامعه احساس می کنند، برای خرید ست های جدید از مبلمان و یا میز وصندلی ناهارخوری، باید هزینه های زیادی را متقبل شد و از قبل پس انداز خوبی را جمع کرد. به همین دلیل است که امروزه یکی از سؤال های مشتریان ما این است که تعمیر مبل یا خرید مبل جدید؟

 

 

کدام کار را انجام دهیم بهتر است؟ آیا تعمیر مبل هزینه اضافه کردن نیست؟ آیا نتیجه تعمیر مبل مطابق چیزی که انتظار داریم، خواهد بود؟
برای پاسخ به این سؤالات باید ابتدا، شرایط اقتصادی و هدف خود را از این کار بدانید. اگر از زمان استفاده از مبل تان خیلی نمی گذرد، بهتر این است که فقط به دلیل دلزدگی و یا آسیب های خیلی جزئی، از آنها دست نکشید. به نظر نگارنده، حتی اگر شرایط مالی شما این اجازه را بدهد که بدون مشکل، می توانید به خرید مبلمان جدید بپردازید!

مصرف گرایی افراطی، از بین بردن منابع طبیعی و انسانی را در پی خواهد داشت و همانطور که همه ما میدانیم در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا، این حجم از مصرف زدگی وجود ندارد.
شاید تعجب کنید ولی در بسیاری از این کشورها با وجود شرایط اقتصادی خوب حاکم بر آن کشور، کمتر کسی پیدا می شود که فقط به دلیل اینکه مبل یا صندلی به نظرش از مد افتاده یا از دیدنش خسته شده،
مبلمان خود را از رده خارج می کند! حتی وسایل استفاده شده و کهنه را با اندک تغییرات و تعمیر، به وسایلی جذاب و کاربردی تبدیل می کنندکه طرفداران بسیاری نیز دارند.

به عبارت دیگر، با یک فرهنگ سازی قوی، می توانیم مانع از هدررفت منابع مالی جامعه برای مقاصد جزئی و مصرفی، شویم. تعمیر مبل یا خرید مبل، مصداق یکی از همین فرهنگ سازی ها است. مردمی که تحولات و تغییرات بزرگ بخواهند، منابع خود را در راه مصرف گرایی افراطی، هدر نمی دهند.!!

مبل خانه شیک، جایی برای تعمیر مبل ارزان است. جایی که براحتی می توانید بر سر دوراهی تعمیر مبل یا خرید مبل، با اطمینان تعمیر مبل را انتخاب کنید.

تعمیرات مبل به صرفه

آیا تعمیرات مبل به صرفه است؟

به طور حتم یکی از دلایلی که باعث می شود تا نتوانیم به راحتی بین خرید مبل یا تعمیر مبل، یکی را انتخاب کنیم، این است که نمی دانیم این مبل ما؛ اصلا ارزش تعمیر را دارد و یا تعمیر، فقط خرج کردن اضافه است برای چیزی که نمی ارزد؟
سؤال بسیار منطقی است. برای تشخیص این مسئله احتیاج به یک کارشناس و متخصص زبردست خواهید داشت. کسی که کاملا با حرفه تعمیر مبل و هزینه های آن و البته قسمت های مختلف داخلی یک مبل؛ آشنایی داشته باشد و بتواند میزان و عمق خرابی و یا صدمه مبل شما را تخمین بزند و مدت زمان و هزینه هایی که باید برای آن صرف شود را بررسی کرده و به شما اطلاع دهد.
مجموعه خانه شیک در صورت لزوم و تماس شما، در هر نقطه از تهران یا کرج که باشید، با اعزام یک کارشناس کارکشته و ماهر، به محل مورد نظر شما، ابتدا برآورد این تعمیر را برای مبلمان شما انجام خواهد داد و بعد از آن است که می توانید تصمیم بگیرید.
البته این اطمینان را به شما خواهیم داد که در اکثر قریب به اتفاق موارد، بین خرید مبل یا تعمیر مبل، مورد دوم را برمی گزینند. البته در صورتی که در بخش هایی از مبل ، مثل کلاف یا چوب مبل، مشکل خیلی عمیق نباشد. در آن صورت است که توصیه به خرید مبل می کنیم.
خانه شیک هر نوع تعمیری را که سرویس مبل شما احتیاج داشته باشد، انجام می دهد. همه مراحل تعمیرات اعم از رویه کوبی، تعمیر شکستگی ها و تعویض فوم ها و یا جلاکاری و رنگ کاری دوباره مبل یا حتی سفارش های ظریف تر مانند کنده کاری ها در مبلمان های استیل را می توانید در عکس ها و ویدئوهایی که وب سایت این فروشگاه، در اختیار همه قرار داده است، مشاهد کرده و از نزدیک با مراحل این فرایند آشنا شوید.

خرید مبل یا تعمیر مبل

خرید مبل یا تعمیر مبل؟ مسئله ای مهم..

تعمیر مبل به غیر از موارد استثنایی که گفتیم ( موارد کلاف و …) به صرفه تر و عقلانی تر از خرید مبل می باشد. شما با تعمیر پارچه و روکش مبل خود می توانید شکل و ظاهر مبل خود را هم تغییر دهید و رنگ و بوی جدیدی به دکوراسیون خانه خود بدهید. لطف این قضیه هم این می تواند باشد که شما با توجه به رنگ آمیزی و نوع دکوراسیون منزل خود می توانید رنگ و طرح پارچه مبل خود را تعیین کنید و نیازی نیست بخاطر تغییر مبلمان، مجبور شوید بقیه دکوراسیون خانه خود را هم تغییر دهید.
می بینید که از هر طرف به این دو مسئله خرید مبل یا تعمیر مبل، نگاه کنید اولویت با تعمیر مبل است.

نکات مهمی که باید برای تعمیرات مبل در نظر بگیریم؟

اگر تصمیم گرفتید بین خرید مبل یا تعمیر مبل، تعمیر را انتخاب کنید بهتر است در انتخاب کارگاه و شرکت مطمئن تعمیرات مبل که می خواهد این کار را برای شما انجام دهد؛ دقت زیادی داشته باشید تا مبادا خدای نکرده علاوه بر متحمل شدن هزینه تعمیر به نتیجه دلخواه هم نرسید!

شرکت های معتبر را می توانید با جستجو در اینترنت و دیدن نظرات مشتریان شان و همچنین، دیدن نمونه کارهایی که به معرض نمایش گذاشته اند، راحت تر از دیگر شرکت ها پیدا کنید. تعهد و مسئولیت هایی که در قبال تعمیر مبل شما بر عهده آن شرکت قرار می گیرد را به وضوح روشن کنید. هزینه ها را از همان ابتدا بخواهید که برای شما برآورد کنند و به شما فرصتی داده شود تا بتوانید در مورد این مقدار هزینه، تحقیق و راستی آزمایی کنید.

سخن آخر:

اگر تا اکنون، دچار شک و دودلی بودید که خرید مبل یا تعمیر مبل را انتخاب کنید، شاید توانسته باشیم تا حدودی در این مسئله، شما را راهنمایی کرده باشیم. در هر صورت مجموعه خانه شیک، آرزوی داشتن خانه ای شیک با مبلمانی شیک و زیبا را برای شما دارد.

به این مقاله چند ستاره می‌دین؟
[ ۸ رای - مجموع امتیاز: ۴.۳ ]
نوشتهٔ پیشین
شرکت مطمئن برای تعمیرات مبل
نوشتهٔ بعدی
راهنمای جامع نجاری در تعمیرات مبل

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

WeCreativez WhatsApp Support
لطفا سوالات خود را درباره تعمیر مبل از ما بپرسید؟
من در واتساپ آنلاین هستم👋