⏱️ خواندن این مطلب ۵ دقیقه زمان میبرد

چگونگی تعمیر دسته مبل در خانه خودمان:

مبلمان یکی از وسایل مهم در خانه محسوب می شود که اگرچه حجم بالایی داشته و فضای زیادی را ممکن است اشغال کند، اما در صورت کم توجهی و بی دقتی خیلی راحت، دچار مشکل در قسمت های مختلف شده و ممکن است آسیب جدی ببیند.
از قسمت های مختلفی که در یک مبل ممکن است احتیاج به تعمیر پیدا کند، می توانیم به تعمیر دسته مبل، تعمیر تاج مبل اشاره کنیم.

تعمیر شکستگی مبل، شاید در ابتدای امر کاری راحت و ساده به نظر برسد، اما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر در این ارتباط کمترین تجربه و یا مهارت آموزی را نداشته اید، دست از تعمیر مبل خود بردارید!

کارگاه های تعمیرات مبل به همین منظور آماده خدمت رسانی به شما هستند. مجموعه های مانند خانه شیک با کمک استادانی که در زمینه انواع تعمیرات مبل تجربه و مهارت کافی را دارند، به راحتی و با کمترین میزان خطا و اشتباه، می توانند تعمیرات مبل شما را به نحو احسن به انجام برسانند.

اما اگر آسیبی که به مبل شما وارد شده است، جزئی بوده و از طرفی تا حدودی هم آشنایی به مسائل نجاری و فوت و فن آن، دارید می توانید تا اندازه ایی از پیشروی این آسیب جلوگیری کنید.
اگر قرار است به تعمیر دسته مبل خود بپردازید، اول باید ببینید مشکل کار از کجاست؟
تعمیر دسته مبل ممکن است بابت خراشیدگی و یا شکستگی های جزئی و کلی و یا رنگ پریدگی های دسته مبل باشد.
هر کدام از این مشکلات، راه حل خاصی را می طلبد که در ادامه با هم به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تعمیرات دسته مبل

آموزش تعمیر دسته مبل در خانه:

قبل از اینکه به تعمیر بخش های مختلف مبل خود بپردازید، اول به این سؤال پاسخ دهید که آیا این مبل ارزش تعمیر کردن را دارد یا خیر؟ اگر کلاف مبل شما مستهلک شده و سر وصدا می کند، باید قبل از تعمیر دسته به تعمیر کلاف بپردازید، اما چون تعمیر کلاف هزینه بر است، بهتر است ببینید آیا ارزش تعمیر وجود دارد یا خرید یک دست مبل نو، مقرون به صرفه تر و عقلانی تر می باشد؟

مجموعه خانه شیک در این ارتباط با استفاده از کارشناسان خود، به شما عزیزان مشاوره خواهد داد. (۰۹۱۰۲۰۰۶۷۵۳)

اگر شکستگی دسته مبل و تعمیر دسته مبل در حد پریدگی یک دو قسمت جزئی چوبی باشد، می توانید با استفاده از مقداری چسب چوب خوب، و البته در نهایت دقت و ظرافت تکه های جدا شده را به قسمت اصلی دوباره بچسبانید.

اما اگر تعمیر دسته مبل شما در حدی باشد که چوب مبل، ترک های عمیق برداشته باشد و یا در حد دو تکه شدن، دسته مبل پیش رفته باشد، بهترین کار تعویض دسته مبل می باشد.
گاهی اوقات خراشیدگی هایی هم در دسته ها بوجود می آید که دلیل آن اصطکاک بیش از حد با وسایل تیز و یا سطوح مختلف، می باشد. خراشیدگی ها را با صاف کردن و سنباده زدن و همچنین استفاده از رنگ ها و ماژیک های مخصوص این کار، تا حدودی می توان ترمیم کرد.

تعمیر دسته مبل راحتی

تعمیر دسته مبل راحتی و انواع مبلمان:

گاهی به دلیل نشستن بر روی دسته های مبل؛ مخصوصا مبلمان استیل و کلاسیک، و عدم تحمل وزن، دسته ها دچار شکستگی و یا کنده شدن می شوند. در شرایط اینچنینی، بهترین راه حل مراجعه به کارگاه های خدمات تعمیرات مبل می باشدکه باید به طور کامل رویه مبل را در مناطقی که دسته اتصال میکرده؛ را باز کرده و دسته آسیب دیده را بیرون آورده و با دسته مبل جدید جایگزین کنند.

ممکن است بنا بر نوع طراحی مبلمان؛ این دسته ها را به طور آماده خریداری کنند و یا با توجه به خاص بودن طراحی مبلمان؛ دسته ایی عینا شبیه دسته اول، ساخته شود ( با همان جنس چوب و همان رنگ) و به بدنه مبل متصل شود.

در انواع مبلمان سلطنتی به دلیل وجود نقش و نگار وکنده کاری های هنری؛ باید این قسمت هم به نصب دسته، اضافه شود.
تعمیر دسته مبل راحتی هم معمولا چون داخلی هستند و رویه مبل به طور سراسری؛ آن را پوشانده است حتما برای تعمیر، احتیاج به باز کردن رویه مبل می باشد و صد در صد باید این کار را در کارگاه به انجام رساند.

هزینه تعمیر دسته مبل چگونه است؟

هزینه تعمیر دسته مبل با توجه به میزان آسیب دیدگی دسته، متفاوت می باشد. ممکن است تعمیر دسته یک مبل بسیار جزئی باشد و در مدل دیگر، تعویض دسته مبل به همراه رنگ کاری باشد.

برخی دسته ها احتیاج به ظریف کاری های بیشتری دارند و زمان بیشتری را برای اینگونه دسته ها باید صرف کرد. به طور کلی هزینه تعمیر دسته مبل، با توجه به نوع ، زمان و مواد کاربردی و سختی کار، متغیر می باشند.
اگر نتوانستید از پس تعمیر دسته مبل خود برآیید، بدون هیچگونه نگرانی ،کار را به ما ، مجموعه خانه شیک، بسپارید تا دسته مبل خود را مثل روز اول از ما تحویل بگیرید.

به این مقاله چند ستاره می‌دین؟
[ ۲ رای - مجموع امتیاز: ۵ ]
نوشتهٔ پیشین
تعمیر پایه مبل شکسته
نوشتهٔ بعدی
تعویض فوم مبل

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

WeCreativez WhatsApp Support
لطفا سوالات خود را درباره تعمیر مبل از ما بپرسید؟
من در واتساپ آنلاین هستم👋